آبشار دره گاهان یزد
آبشار دره گاهان یزد شهرستان تفت

آبشار درگاهان، با ارتفاع حدود ۷۰ متر، به‌عنوان تنها آبشار موجود در استان یزد، جلب توجه گردشگران و علاقمندان به طبیعت می‌شود. این آبشار دره گاهان در فصل‌هایی که باران به اندازه کافی می‌بارد و یا برف‌های شیرکوه ذوب شوند، زیبایی خود را به اوج می‌رساند.

موقعیت جغرافیایی و مسیر دسترسی

آبشار دره گاهان یزد

آبشار درگاهان در ضلع جنوب غربی شهر تفت واقع شده است. برای دسترسی به این مکان زیبا، می‌توانید ۲۵ کیلومتر به سمت جنوب از شهر یزد حرکت کنید و سپس ۵ کیلومتر جنوب تفت را طی کنید. این منطقه شناخته شده است با نام شیرکوه و به عنوان تاج عروس کویر شناخته می‌شود.

مناظر زیبای اطراف

علاوه بر آبشار درگاهان، این منطقه دارای جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به غار برف خانه، کوه عقاب، غار نباتی، مناطق ییلاقی سانیچ، منشاد، فراشاه، توده، بیداخوید، سخوید، زردین و تنگ چنار اشاره کرد. همچنین باغ‌های قدیمی و فضاهای طبیعی دیگری نیز در این منطقه قابل دیدن است حتما پیشنهاد میشود از مکان های دیدنی دیگر شهرستان تفت استان یزد دیدن کنید

تاریخچه و اهمیت تاریخی

نام “دره‌گاهان” که از نام دره‌ای در این محدوده گرفته شده، به دلیل طبیعت خاص و کوه‌های بلند اطراف، محلی است که اولین نور خورشید در صبح از آن تابیده و به همین دلیل به این نام شناخته شده است. علاوه بر آن، دره‌گاهان دارای یک محوطه باستانی مهم به نام “قلعه پهلوان بادی” است که شاهد تاریخی این منطقه را نشان می‌دهد.

نکات پایانی

با توجه به فراهم بودن اطلاعات کامل و جامع درباره منطقه آبشار درگاهان و اطراف آن، به‌طور خلاصه می‌توان گفت که این منطقه یکی از جواهرات طبیعی استان یزد است که ارزش بازدید و کاوش را دارد. از دیدنی‌های فراموش‌نشدنی است که در سفر به استان یزد نباید از دیدن آن‌ها کاسته شود.

8خیلی خوب
منظره زیبا و دلنشین
8
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *